Школа Черницький ЗЗСО І-ІІІ ст.
81641 Львівська область
Стрийський район
с. Черниця вул. Майдан УСС, 5
тел.(03241)61-029 e-mail: 4ernytskyjnvk@ukr.net
Вітаю Вас Гість RSSСиволіка
Головна |Практичний психолог |Реєстрація |Вхід
Меню сайту

Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання


Новини

Останні фото

                                                                                         




«Вчитель, допоможи учню, профілактика дезадаптації»

План проведення роботи

1.                 Знайомство. Вправа «Три імені».

2.                 Вправа «Правила роботи»

3.                 Очікування від роботи «Зернята»

4.                 Мозковий штурм «Адаптація - Дезадаптація»

5.                 Інформаційне повідомлення «Причини та прояви дезадаптації першокласників»

6.                 Оголошення результатів

7.                 Ввправа «Шлях  усунення проблем»

8.                 Інформаційне повідомлення «Причини та прояви успішної адаптації у 5 класі»

9.                 Оголошення результатів

10.            Вправа «Шляхи оптимізації адаптаційного процесу п’ятикласників»

11.            Вправа «Мій особистий внесок у вирішення проблеми» (Бінго)

12.            Вправа «Порадник» 

13.            Рефлексія  «Квіти»

 

 

1.Знайомство «Три імені»

  Учасники називають три варіанти свого імені ( як звуть дома, як звуть на роботі, як звуть близькі друзі) і обирають той, який їм найближчий, пояснюючи які особливості особистості він підкреслює.

 

2 Очікування «Зернята»

Учасники визначають та озвучують свої очікування, стосовно майбутньої роботи. Записують їх на стікерах, вирізаних у формі зернятка і приклеюють до плаката, що зображує зоране поле.

 

3.     Вправа «Правила роботи групи»

Інструкція: наше заняття буде ефективним, якщо ми окреслимо правила роботи нашої групи. Сьогодні вони у нас зашифровані. Кожному правилу відповідає народне прислів’я чи вислів. Я зачитуватиму правило, а ви спробуйте здогадатись, про яке правило ідеться.

1.                             Вік живи – вік учись.(Бути відкритим до нових знань)

2.                             Як тут говорити, коли і рота не дають розкрити.

   (Говорити по черзі)

3.                             Моторна дівка борщ подає, а немоторна – з постелі встає. (Бути активним)

4.                             У роботі швидко час минає (Не затягувати час)

5.                             Не допікай іншим, бо знайдуться такі, що й тебе допечуть (Не критикуй і не засуджуй інших учасників)

6.                             Розкажи другу – піде по кругу (Взаємодопомога і взаємоповага) 

4. Мозковий штурм «Адаптація - дезадаптація»

 

Адаптація – процес пристосування до змінних умов з подальшими само змінами.

 

Адаптація до школи – перебудова пізнавальної, мотиваційної і емоційно-вольової сфер дитини при переході до систематичного організованого шкільного навчання.

Процес адаптації включає три компоненти.

 

 

 

 

Термін "дезадаптація” позначає порушення пристосування організму до умов існування, у першу чергу до соціального середовища.

Під шкільною дезадаптацією розуміється "деяка сукупність ознак, що свідчать ознак про невідповідність соціально-психологічного і психофізичного статусу дитини вимогам ситуації шкільного навчання оволодіння якої з ряду причин стає скрутним чи, у крайніх випадках, неможливим".

У першому випадку дитина "підкоряється" дійсності і "ламається" нею. Дитина розуміє, що "не тягне", не справляється з новою для нього роллю, але намагається пристосуватися до неї, як може: виконує всі формальні вимоги, слід всім належним нормам. Це відносно непоганий в сенсі прогнозу сценарій: якщо такій дитині вчасно допомогти, "підстелити соломки" у тих місцях, де він поки слабкий (несамостійна, незібраний, не вміє спілкуватися), - він зможе налагодити, нарешті, своє шкільне життя. Вчителям досить публічно його підтримувати, допомагати батькам (а не лаяти!) Будинку - і дитина, відчувши, що не все так погано, впорається рано чи пізно.

В іншому випадку він, навпаки, діє згідно з оспіваного Макаревичем принципом "не варто прогинатися під мінливий світ - пусть лучше он прогнется под нас". І гне свою лінію .... Тобто дитина йде на конфронтацію з вчителями, батьками та однокласниками - бунтує проти що виникла в його житті ситуації, до якої він не в силах пристосуватися. Оскільки в першому класі статус дитини в колективі відчутно залежить від його успішності, від успішності як учня - в результаті такі діти стають якщо не ізгоями в колективі, то "анти-лідерами". Їх авторитет у класі невисокий, що ще більше погіршує і без того складну ситуацію.

Третій варіант розвитку шкільної дезадаптації характеризується дуже слабеньким розвитком вольових процесів: ці діти не в змозі узгодити "хочу", "можна" і "треба", в результаті чого навчання їх перетворюється на важкий тягар для вчителів, на перешкоду для однокласників і велику проблему для них самих. Відбувається це не від "злого умислу" самої дитини, а тому, що він ще "маленький", психіка його незрілість і не готова до школи. Така дитина може володіти прекрасною пам'яттю, високим інтелектом - але при всьому при цьому він буде їсти посеред уроку бутерброд, виходити з класу, коли йому заманеться, дзвонити мамі, коли захочеться, пересідати з місця на місце за своєю ініціативою ( "сьогодні не хочу з Мішею сидіти - а хочу з Катею "), відповідати за всіх або голосно підказувати - і це буде повторюватися неодноразово і в різних варіантах, незважаючи на зауваження вчителів і вмовляння батьків.

Шкільна дезадаптація – відмова дитини від відвідування школи, яка викликана труднощами у засвоюванні програмного матеріалу, конфліктами з однолітками, вчителями. Вона проявляється в низькій успішності, поганій дисципліни, розладі взаємовідносин з дорослими та однолітками, прояву негативних рис у особистості та поведінці і приходиться саме на середні класи (10 – 16 років). У ході бурного росту та фізіологічної перебудови організму у підлітків може виникнути почуття тривоги, підвищена збудженість.

Нерідко симптоми дезадаптації зовні не проявляються, але дитина дуже боляче переживає всі шкільні проблеми (це супроводжується тривогою, відсутністю апетиту та розладом сну), топ-то у неї спостерігаються реакція як активного, так і пасивного протесту. Це може виявитися у настороженості, невпевненості, агресивності без причини.

 

А.Л. Венгер описує три рівні адаптації до шкільного навчання:

1. Високий рівень адаптації. Першокласник позитивно відноситься до школи; вимоги сприймає адекватно; учбовий матеріал засвоює легко, глибоко і повно; вирішує ускладнені завдання; старанний, уважно слухає вказівки і пояснення вчителя; виконує доручення без зайвого контролю; виявляє велику цікавість до самостійної роботи; готується до всіх уроків; займає в класі сприятливе статусне положення.

2. Середній рівень адаптації. Першокласник позитивно відноситься до школи, її відвідини не викликають негативних переживань; розуміє учбовий матеріал, якщо вчитель висловлює його детально і наочно; засвоює основний зміст учбових програм; самостійно вирішує типові завдання; буває зосереджений тільки тоді, коли зайнятий чимось для нього цікавим; суспільні доручення виконує сумлінно; дружить з багатьма однокласниками.

3. Низький рівень адаптації. Першокласник негативно або індиферентно відноситься до школи, нерідкі скарги на нездоров'я; домінує пригнічений настрій; спостерігаються порушення дисципліни; з'ясовний вчителем матеріал засвоює фрагментарно, самостійна робота з підручником утруднена; при виконанні самостійних учбових завдань не виявляє цікавості; до уроків готується нерегулярно, йому необхідний постійний контроль, систематичні нагадування і спонуки з боку вчителя і батьків; зберігає працездатність і увагу при подовжених паузах для відпочинку; близьких друзів не має, знає по іменах і прізвищах лише частину однокласників.

 

 

5.     Інформаційне повідомлення «Причини та прояви дезадаптації у 1 класі»

   

6.Оголошення результатів діагностики

 

7.                 Вправа «Шляхи усунення проблем»

Робота в групах. Кожна група отримує картку із означенням однієї з причин дезадаптації дитини у першому класі. Завдання: запропонувати спосіб нівелювання зазначеної причини. Після оголошення кожною групою проекту рішення, проводиться узагальнення шляхів оптимізації адаптаційного процесу.

 

8.                             Інформаційне повідомлення  «Причини та прояви дезадаптації у 5 класі»

9.                             Оголошення результатів діагностики.

10.          Вправа «Шляхи оптимізації адаптаційного процесу п’ятикласників »

  Виходячи з отриманої інформації, учасники повинні окреслити приблизні шляхи для створення комфортних умов переходу учнів 4 класу у 5. Напрями роботи:

*    Що повинні зробити батьки

*    Що повинні зробити вчителі молодших класів

*    Що повинні зробити вчителі-предметники, що викладають у 5 класі.

*    Що повинні зробити працівники соціально-психологічної служби.

11.Вправа «Мій особистий внесок у вирішення прблеми»

Виконується у вигляді модифікованої гри «Бінго». Кожен учасник отримує аркуш паперу, з якого без ножиць необхідно «вирізати»  фігурку людини. Потім фігурка заповнюється . На грудях – пишеться ім’я учасника,  на голові - педагогічний стаж, на лівій руці – фах, на правій – своя сильна сторона, як педагогічного працівника, на лівій нозі – пропозиція стосовно оптимізації адаптаційного процесу учнів до школи, на правій нозі – особистий внесок. Після заповнення кожен озвучує написане і фігурка прикріплюється до дошки, всі фігурки утворюють коло навколо фігурки дитини, що символізує підтримку і допомогу учню, захист від негативних факторів.

12.Вправа «Порадник»

Учасники у складі 4 груп складають «Порадник» - список практичних рекомендацій і порад  1 група - вчителям 1 класів,  2 група -  вчителям 5  класів,  3 група - батькам 5 класів, 4 група - батькам 1 класів. Після завершення роботи проводиться презентація складених порадників. Після чого ведучий озвучує поради спеціалістів, із спеціалізованої літератури.

Погода

Шкільне життя
І семестр
1 вересня - 24 грудня
ІІ семестр
10 січня - 27 травня
Канікули осінні
25 жовтня - 31 жовтня
Канікули зимові
25 грудня - 9 січня
Канікули весняні
28 березня - 3 квітня

Корисні посилання


Енциклопедії

Архів записів

Форма входу
Логін:
Пароль:

Пошук

Статистика
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Переклад

QR-код сайту
QR-код сайту


Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz